De nieuwe Cevora-website: wat verandert er voor jou als ambassadeur?


We stappen over naar een nieuw IT-systeem. Hier lees je wat dit voor jou betekent.

Je bent een docent

Je behoudt je myCevora-login

    • Je login en wachtwoord blijven dezelfde
    • We maken voor jou een account aan in het nieuwe systeem.
    • Je ontvangt dan een e-mail met de vraag om die nieuwe account te activeren.

    Opleidingsoverzicht: in Karibu in plaats van myCevora

  • In deze eerste versie kan je je opleidingshistoriek, de bevestigde opleidingen en de namen van de deelnemers terugvinden in Karibu. In myCevora zal je echter geen overzicht zien van je opleidingen.

De planning en de bevestigingen verlopen uitsluitend via e-mail. We raden je dus aan om je mailbox regelmatig te checken.

    Opvolging van aanwezigheden: in Karibu

     Vanaf nu geef je de aanwezigheden rechtstreeks in Karibu in. 

    Hoe?

  1. Open de opleidingssessie binnen de 3 dagen na de opleiding.
  2. Geef de aanwezigheden in.
  3. Is er een deelnemer aanwezig die niet op jouw lijst staat? Stuur dan een mailtje naar [email protected].

In de video hieronder zie je hoe dat moet.

    Suivi des présences : dans Karibu

    Désormais, vous indiquez les présences directement dans Karibu.  

    Comment faire ?

  1. Consultez la session de votre formation dans les 3 jours suivants la formation.
  2. Indiquez les présences.​
  3. Est-ce que un des participants présent ne figure pas sur votre liste ? Envoyez un mail à [email protected].

Découvrez comment faire dans la vidéo ci-dessous. 



Let op: je factuur kan pas worden betaald als de aanwezigheden voor de opleiding zijn ingevoerd. Belangrijk om dit niet te vergeten dus!

    Inloggen op Karibu: met dezelfde login als voor myCevora

Je login en wachtwoord blijven hetzelfde (en zijn trouwens ook identiek voor myCevora). Gebruik hetzelfde e-mailadres om toegang te hebben tot je historiek.

Volg deze stappen:

  1. Log in op myCevora.
  2. Je wordt eenmalig doorgestuurd naar de inlogpagina van Karibu.
  3. Gebruik hetzelfde e-mailadres en wachtwoord als voor myCevora.
  4. Daarna zal je steeds rechtstreeks kunnen inloggen op Karibu via de Karibu-homepage.

Tip: sla je logingegevens op in je browser of een wachtwoordbeheerder (zoals LastPass). Zo moet je die niet steeds opnieuw invoeren.

    Hoe gebeurt de facturatie?

Wanneer je opleiding bevestigd wordt, ontvang je twee referentienummers:

  • Een Karibu-referentienummer: dit helpt je om je groepen sneller terug te vinden in Karibu.
  • Een referentienummer voor de facturering: dit moet vermeld worden op je factuur.

    Je bent een teacher manager

Voorlopig verloopt alles via e-mail

  • In myCevora zie je geen overzicht van de geplande opleidingen voor jouw organisatie.
  • Het inplannen van de docenten van jouw organisatie gebeurt via e-mail.
  • Voor elke bevestiging of annulering van een opleiding word je tegelijk met de docent op de hoogte gebracht.

Hoe gebeurt de facturatie?

Wanneer je opleiding bevestigd wordt, ontvang je twee referentienummers:

    • Een Karibu-referentienummer: dit helpt je om je groepen sneller terug te vinden in Karibu.
    • Een referentienummer voor de facturering: dit moet vermeld worden op je factuur.

    Je bent een career coach

Je behoudt je myCevora-login

    • Je login en wachtwoord blijven hetzelfde.
    • We maken voor jou een account aan in het nieuwe systeem.
    • Je ontvangt dan een e-mail met de vraag om die nieuwe account te activeren.

Werkzoekenden inschrijven via myCevora

  • Je kunt je deelnemers blijven inschrijven voor Cevora-opleidingen via je myCevora-account.
  • Ze moeten wel eerst een nieuwe myCevora-account aanmaken. Vergeet niet hen daaraan te herinneren.
  • Bij elke inschrijving van een deelnemer ontvang je dezelfde bevestigingsmail als de deelnemer.

Overzicht en historiek van de inschrijvingen

Door het maken van een nieuwe account heb je geen zicht meer op de historiek van de inschrijvingen. Met andere woorden, de personen die je al had ingeschreven en voor wie binnenkort een Cevora-opleiding gepland staat, zullen niet zichtbaar zijn in deze eerste versie van je myCevora-account.

Hetzelfde geldt voor nieuwe inschrijvingen via deze nieuwe account. Ook die zullen in eerste instantie niet zichtbaar zijn in je myCevora-account.

Je deelnemers hebben wel een overzicht van hun inschrijvingen in hun eigen myCevora-account en ze kunnen hun inschrijving daar ook zelf annuleren.

Hoe?

We raden je aan om te noteren wie je de afgelopen maanden hebt ingeschreven en om die lijst daarna aan te vullen met de nieuwe inschrijvingen.

Inloggen op Karibu: met dezelfde login als voor myCevora

Je login en wachtwoord blijven hetzelfde (en zijn trouwens ook identiek voor myCevora). Gebruik hetzelfde e-mailadres om toegang te hebben tot je historiek.

Volg deze stappen

  1. Log in op myCevora.
  2. Je wordt eenmalig doorgestuurd naar de inlogpagina van Karibu.
  3. Gebruik hetzelfde e-mailadres en wachtwoord als voor myCevora.
  4. Daarna zal je steeds rechtstreeks kunnen inloggen op Karibu via de Karibu-homepage.

Tip: sla je logingegevens op in je browser of een wachtwoordbeheerder (zoals LastPass). Zo moet je die niet steeds opnieuw invoeren.

Je bent een opleidingsadviseur

Je behoudt je myCevora-login

  • Je login en wachtwoord blijven hetzelfde.
  • We maken voor jou een account aan in het nieuwe systeem.
  • Je ontvangt dan een e-mail met de vraag om die nieuwe account te activeren.

Deelnemers inschrijven via myCevora

  • Je kunt je deelnemers blijven inschrijven voor Cevora-opleidingen via je myCevora-account.
  • Ze moeten wel eerst een nieuwe myCevora-account aanmaken. Vergeet niet hen daaraan te herinneren.
  • Bij elke inschrijving van een deelnemer ontvang je dezelfde bevestigingsmail als de deelnemer.

Overzicht en historiek van de inschrijvingen

Door het maken van een nieuwe account heb je geen zicht meer op de historiek van de inschrijvingen. Met andere woorden, de personen die je al had ingeschreven en voor wie binnenkort een Cevora-opleiding gepland staat, zullen niet zichtbaar zijn in deze eerste versie van je myCevora-account.

Hetzelfde geldt voor nieuwe inschrijvingen via deze nieuwe account. Ook die zullen in eerste instantie niet zichtbaar zijn in je myCevora-account.

Je deelnemers hebben wel een overzicht van hun inschrijvingen in hun eigen myCevora-account en indien nodig kunnen ze hun inschrijving daar ook zelf annuleren.

Hoe?

We raden je aan om te noteren wie je de afgelopen maanden hebt ingeschreven en om die lijst daarna aan te vullen met de nieuwe inschrijvingen.

We hebben daarvoor een Excel-template gemaakt die je eventueel kunt gebruiken als basis. 

Download 'm hier