Customer Service Medewerker

Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker!

  • Op aanvraag
  • 13 dagen
  • B2C
  • Nederlands
  • A.N.02.26 € 0,00

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Klantendienst, verkoop of enquêtes afnemen? Je bent multi-inzetbaar.
  • Je luistert naar de klant en overtuigt met goede argumenten.
  • Je zoekt voor vragen en klachten een gepaste oplossing.
  • Je volgt klanten op en speelt in op hun behoeften.
  • Je leert in alle omstandigheden kalm en professioneel te blijven.

De opleiding wordt georganiseerd samen met en is erkend door de VDAB.

Doelgroep

Je kan deze opleiding volgen als je

  • geen werk hebt en ingeschreven bent als (deeltijds) werkzoekende,
  • ingeschreven bent als tijdelijk werkloze,
  • in je opzegperiode zit, of
  • in de sociale economie werkt.

Als je deze opleiding aanvraagt, nodigen we je uit voor een gesprek om na te gaan of de opleiding past in je zoektocht naar werk. We houden rekening met je motivatie, bekijken of de opleiding haalbaar voor je is en meten eventueel je competenties.

Voorwaarden voor deelname

Het aantal plekken voor deze opleiding is beperkt. Om in aanmerking te komen moet je voldoen aan deze criteria:

  • Je bent ingeschreven als werkzoekende.
  • Je bent fulltime (vijf dagen per week) beschikbaar om de volledige opleiding te volgen.
  • Je wilt je beroep maken van de job die je aanleert.
  • Je slaagt voor de selectietests en het individueel gesprek verloopt goed.
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands.
  • Je aanvaardt de veiligheidsregels en het intern reglement (deze worden later meegedeeld).

Programma

Deze opleiding wordt modulair aangeboden. Dit betekent dat je een individueel opleidingsprogramma krijgt en dat de opleidingsduur afhangt van de hoeveelheid modules die je zult volgen. Welke modules je zult volgen, wordt bepaald aan de hand van je voorkennis en je ervaring. Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen, duurt jouw opleiding maximum 10 weken exclusief stage.

 

Algemene modules:

  • Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
  • Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
  • Commerciële gesprekken
  • Klanten informeren
  • Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
  • Verkooptechnieken
  • Digitale vaardigheden
  • Sollicitatietraining

 

Gespecialiseerde modules:

  • Inbound versus outbound
  • Klantendienst: organisatie en werking
  • Professionele stemtechnieken
  • Sollicitatietraining

 

Na de praktijkgerichte opleiding volgt er ook een stage van 4 weken in een bedrijf.