Google Analytics (gevorderd): meet je resultaten met Google Tag Manager en Looker Studio
Je hebt een Google Analytics account ingericht en je bent begonnen met het meten van je gegevens? Dan is het tijd voor de volgende stap. Leer hoe Google Tag Manager je kan helpen extra gegevens te verzamelen op je site en hoe Google Looker Studio (het vroegere Google Data Studio) je toelaat een meer geavanceerd dashboard te bouwen met al je belangrijkste cijfers op 1 visueel aantrekkelijk overzicht.
- 29-10-2024 +2 data beschikbaar
- 0.5 dag
- Nederlands
- DL2160NOC € 0,00
Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?
Omschrijving
Wat leer je in deze opleiding?
- Je kan gebeurtenissen op je site meten (downloads; e-mail kliks; kliks op knoppen).
- Je kan de Facebook (of Google Ads / LinkedIn) pixel op je site installeren.
- Je kan data van diverse bronnen op 1 plaats samenbrengen.
- Je kan een dashboard maken met met Google Looker Studio en delen met je medewerkers.
- Je kent de functionaliteiten van Google Tag Manager en kan ze toepassen op je eigen gegevens.
Leermethode
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk.
Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Programma
Stap 1 (2u)
- Introductie tot Google Analytics gevorderd
- Introductie Google Tag Manager: account aanmaken, installeren, koppelen aan Google Analytics
- Introductie Goolge Looker Studio: gegevensbronnen, je eerste dashboard clip maken, bedieningselementen toevoegen
Stap 2: online-klas (3uur)
- Even stilstaan je digitale marketing strategie
- Extra gegevens meten met Google Tag Manager
- Data visualiseren met Google Looker Studio
Stap 3 (1u)
- 20’ persoonlijke coaching op aanvraag
- Slides + verdere bronnen en verdiepend leermateriaal
Sessies en planning
-
29/10/2024 04:00 - Duur: 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online België - Digital Learning
-
19/11/2024 03:00 - Duur: 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online België - Digital Learning
-
18/12/2024 03:00 - Duur: 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online België - Digital Learning
Incompany