Marketing en artificiële intelligentie: een introductie

Artificiële Intelligentie bestaat al een tijd maar lijkt nu aan een definitieve doorbraak bezig dankzij het enorme succes van ChatGPT. Inderdaad, robots zijn all over the place en ze kunnen jou als marketeer een hoop werk besparen.

In deze opleiding gaan we na hoe je Artificiële Intelligentie (AI) kan inzetten in je digitale marketing activiteiten. Slimme computers bepalen vandaag niet alleen het surfgedrag en aankoopgedrag van de consument, ze zijn ook een onmisbare hulp bij tekstproductie en visuele creatie.

Ontdek de voordelen van artificiële intelligentie voor jou en je klant in deze online klas.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kent de definitie van Artificiële Intelligentie
  • Je kent de verschillende functionaliteiten van AI:
    • In welke domeinen wordt AI gebruikt?
    • Hoe integreert marketing artificiële intelligentie?
    • Hoe kunnen we de klantenervaring en het contact met klanten verbeteren dankzij AI?
    • Wat is hyperpersonalisatie ? Wat is datamarketing ?
    • Wat kunnen we automatiseren en optimaliseren dankzij AI ?
    • Welke AI tools kunnen je helpen om je marketing te verbeteren? 
  • Je kent de bestaande technologieën en waarvoor ze gebruikt worden:
    • Creatie van geschreven en visuele content : ChatGPT, GTP4, Bard, Sparrow…
    • Het maken van analyses
    • Het voorspellen van trends
    • Natural Language Processing (NLP)
    • Je test enkele bestaande tools, denk maar aan INK, Grammarly, ChatGPT for docs & sheets, Dall-E,…

Doelgroep

Digitale marketeers, marketing, communicatie en customer service verantwoordelijken.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (ongeveer 90 min)

  • Introductie: Wat is AI?
    • In welke domeinen wordt AI toegepast?
    • Voordelen en beperkingen van AI
  • Hyper-personalisatie en data marketing
    • Wat is hyperpersonalisatie?
    • Definitie van datamarketing
    • Data verzamelen en beheren
    • Gegevens analyseren om fouten te vermijden en trends te voorspellen
  • AI ten dienste van de klantervaring
    • Chatbot en klantenrelatie
    • Voice assistentie en voice search, een sales booster? 
    • Nieuwe klantervaringen
  • Automatiseren en optimaliseren
    • Creatie (copywriting, illustraties, foto’s...)
    • Conversies
    • Publiciteitscampagnes

 

Stap 2: online-klas (3u)

  • De toepassingen van AI in marketing : ChatGPT, ….
  • AI-marketing toepassen in je customer journey
  • AI-marketing tools ontdekken en gebruiken.
  • Cases ter inspiratie
  • Demo van enkele tools: ChatGPT for docs & sheets, INK, Social Studio, Dall-E, Midjourney, Pattern89,…

 

Stap 3 (ongeveer 1uur)

  • Aanvullende leerstof, tips en nuttige links.

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve opleiding voor je werknemers? Dat kan!

Incompany opleiding aanvragen

Hoe werkt het? Vanaf hoeveel deelnemers?