Microsoft 365: je werk regelen en samenwerken via Teams

Microsoft 365 heeft zijn aanwezigheid binnen bedrijven versterkt en onze manier van werken getransformeerd door samenwerking op afstand te bevorderen. Teams, inmiddels een onmisbare tool, maakt het mogelijk om documenten te creëren, te delen en te bewerken, evenals het beheren en opvolgen van professionele projecten en taken.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Wat leer je in deze opleiding?

  • De basis van Microsoft 365 begrijpen en vertrouwd raken met de interface van Microsoft Teams.
  • Microsoft Teams gebruiken om te communiceren, samen te werken en bestanden en projecten in teamverband te beheren.
  • Best practices toepassen en geavanceerde functies benutten voor een optimaal gebruik van Teams.

Doelgroep

Je wilt de werking van Microsoft 365 doorgronden en grondige kennis verwerven van de applicaties en functies die eigen zijn aan Teams.

 

Opgelet: voor deze opleiding wordt gebruik gemaakt van een Windows-PC, de softwareversie is degene die geïnstalleerd is in een Windows-omgeving. We raden sterk aan de opleiding te volgen met een Windows-PC.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (Karibu – 30 minuten)

  • Inleiding tot Microsoft 365
  • Kennismaking met de gebruikersinterface van Teams

Stap 2 (online les – 3 uren)

 Plaats van Teams in M365 : waarvoor gebruiken en waarvoor niet ? Relatie Teams – OneDrive – Sharepoint 

  • Opbouw van een team : kanalen, tabbladen, privé/openbaar, berichten en bestanden in kanalen, leren taggen, etc.
  • Bestandsbeheer in Teams : synchronisatie, delen intern en extern, samenwerken op bestanden
  • Andere apps die vanuit teams bereikbaar zijn

 Stap 3 (Karibu – 20 minuten)

  • Samenvattende PDF
  • Extra tips en tricks

Sessies

Datum
Plaats
Status

Incompany

Deze opleiding, exclusief voor je werknemers? Dat kan!

Meld je aan als opleidingsverantwoordelijke en vraag aan Hoe werkt dat?