Mijn sales pitch: hoe verhoog ik de impact van een eerste zakelijk gesprek?

Wil je sterker binnenkomen bij een eerste zakelijk gesprek?

In deze opleiding werk je aan een persoonlijke sales pitch die écht blijft hangen. Je leert jezelf, je dienst of je project overtuigend voorstellen – kort, krachtig en op maat van je gesprekspartner.

Zo vergroot je de impact van elk eerste contact.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Wat leer je in deze opleiding?

  • Je weet wat een goede pitch onderscheidt van een klassieke voorstelling
  • Je formuleert je aanbod of vraag helder en bondig, in enkele seconden
  • Je herkent de essentiële bouwstenen van een overtuigende pitch
  • Je past je pitch aan aan je doelgroep en het kanaal waarin je communiceert
  • Je straalt de juiste houding en overtuigingskracht uit
  • Je gebruikt lichaamstaal bewust om contact en interactie te stimuleren

Doelgroep

Je moet een dienst/product/bedrijf (intern of extern) voorstellen in een commerciële context.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap1: online (1uur)

  • Korte video van klassieke pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.
  • Maak een video opname van je pitch (max 2 min.).

 

Stap 2: klassikaal (8h)

  • Theorie
    • Wat zijn de verschillende pitch onderdelen?
    • Pitch aanpassing aan verschillende gesprekspartners, domeinen en situaties.
    • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

  • Praktijk
    • Hoe bereid je je voor? Mindset & attitude
    • NLP (neuro linguistisch programmeren) - Welk communicatiekanaal gebruik je? Welke (non-verbale) signalen stuur je (onbewust) uit?
    • Wat er gebeurt er tussen de zender en de ontvanger van de boodschap?
    • Interactieve workshop, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.

 

Stap 3: online (30 min)

  • Je ontvangt de presentatie en de pitches van alle deelnemers.
  • Actieplan met persoonlijke oefenmomenten.

Sessies

Datum
Plaats
Status

Incompany

Deze opleiding, exclusief voor je werknemers? Dat kan!

Meld je aan als opleidingsverantwoordelijke en vraag aan Hoe werkt dat?