Sales starter 1: ontwikkel je mindset als hybride sales expert

Om succesvol te zijn in de verkoop heb je meer nodig dan alleen productkennis en verkoopvaardigheden. Het begint allemaal met de juiste mindset.
Het eerste deel van onze basisopleiding Sales starter duikt diep in de vier pijlers van een krachtige commerciële attitude: zelfvertrouwen, nieuwsgierigheid, klantgerichtheid en resultaatgerichtheid.

Ontdek hoe je zelfverzekerd en doelgericht kunt handelen, hoe je oprecht nieuwsgierig kunt zijn naar de behoeften van je klanten en hoe je hun vertrouwen kunt winnen door echte waarde te bieden. Bovendien leren we je hoe je je inspanningen kunt richten op meetbare resultaten.

Klaar om jouw salesreis te beginnen?

 

(Dit is deel 1 van de opleiding sales starter)

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

Vandaag is de rol van de salesprofessional in volle transformatie. We leven in een omni-channel wereld waar traditionele en digitale verkoopkanalen samenkomen.

Bovendien hebben klanten - en zeker millenials - andere verwachtingen van een verkoper. Ze rekenen op je expertise om hen te begeleiden in het nemen van de juiste beslissing. Ze zien je als gesprekspartner en challenger. Ze verwachten ook dat ze van jou iets kunnen leren.

Voor de klassieke verkoper is er geen toekomst meer. Ons nieuwe sales training programma staat dan ook helemaal in het teken van ‘De hybride sales expert’.

 

De doelstellingen van deze opleiding:

  • Je hebt de juiste commerciële mindset om resultaten te boeken in de verkoop:
    • Niewsgierigheid
    • Zelfvertrouwen - commerciële assertivitet
    • Resultaatgericht
    • Klantgericht
  • Je bent je bewust van het belang van een commerciële relatie op lange termijn, gebaseerd op vertrouwen.
  • Je kan deze klantenrelatie zowel online als face-to-face opbouwen
  • Je bent je bewust van je persoonlijkheid en je persoonlijke vaardigheden in elke fase van de verkoopcyclus. ·
  • Je ontwikkelt een commerciële assertiviteit in je relatie met klanten.

Doelgroep

Je bent nieuw in de verkoop. Of je hebt maximum twee jaar ervaring. Of je bent een carrière switch aan het maken, bijvoorbeeld van een technische functie naar een commerciële functie.

Vereiste voorkennis

Geen voorkennis vereist.

Dit is het eerste deel van het basistraject sales.

In de vervolgopleiding ‘Sales starter 2: bereid je voor op elke fase van het verkoopproces’ ontdekken we de verschillende fasen van het verkoopproces. Idealiter volg je eerst deel 1 en daarna deel 2 maar het is perfect mogelijk om ze in omgekeerde volgorde te volgen.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1: online (30 min)

  • Introductie door de docent: Wat kan je verwachten van deze opleiding?
  • Vragenlijst met persoonlijke score: test jezelf op je commerciële mindset
  • Online kennismaking met je medecursisten

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • Introductie en kennismaking in een hybride context
  • Wat soort verkoper ben ik? Bespreken van de vragenlijst uit stap 1
  • Impact van het bewustzijn (Ijsberg-theorie)
  • Belang van de mentale voorbereiding
  • Nieuwsgierig zijn: verschil tussen ‘Growth’ en ‘Fixed’ mindset
  • Nieuwsgierig zijn: hoe bouw ik kennis op over mijn sector en de uitdagingen van mijn klanten?
  • Zelfvertrouwen (zelfsturing)
  • Hoe buig ik mijn blokkerende/remmende gedachten om?
  • Hoe bouw ik een klantenrelatie ook online op?
  • Commerciële assertiviteit
  • Empathie en luistervaardigheid
  • SMART objectieven opstellen om je performantie te verbeteren

 

Stap 3: online (30min)

  • Samenvatting van de belangrijkste tips
  • De slides van de opleiding
  • Links naar interessante sites, apps, podcasts …

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve opleiding voor je werknemers? Dat kan!

Incompany opleiding aanvragen

Hoe werkt het? Vanaf hoeveel deelnemers?