background section

Contactcenter-medewerker

Wil je elke dag een nieuwe uitdaging? Leef je op van sociale contacten? Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Zoek niet verder en schrijf je in voor deze opleiding. Voor deze functie zijn veel bedrijven op zoek naar werknemers die stevig in hun schoenen staan. Deze opleiding garandeert jou in elk geval een boeiende job.

Pourquoi choisir une formation Cefora ?

• Toutes les formations sont gratuites.

• Vous conservez votre allocation.

• Comptez sur un vaste réseau d'entreprises.

  • Type de formation

    Trajet de formation avec stage en entreprise

  • Durée de la formation

    3 mois

  • Suivez cette formation en :
    NL 
  • Code de formation

    A.N.02.06

Résultats à l’issue de cette formation

  • In alle omstandigheden blijf jij kalm en professioneel. 
  • Je luistert naar de klant en overtuigt hem met goede argumenten.
  • Je zoekt voor vragen en klachten een gepaste oplossing.
  • Je volgt klanten op en speelt in op hun behoeften.
  • Klantendienst, verkoop of enquêtes afnemen? Jij bent multi-inzetbaar. 
     

De opleiding wordt georganiseerd samen met en is erkend door de VDAB.

Public cible

Je kan deze opleiding volgen als je

  • geen werk hebt en ingeschreven bent als (deeltijds) werkzoekende,
  • ingeschreven bent als tijdelijk werkloze,
  • in je opzegperiode zit, of
  • in de sociale economie werkt.

 

Als je deze opleiding aanvraagt, nodigen we je uit voor een gesprek om na te gaan of de opleiding past in je zoektocht naar werk. We houden rekening met je motivatie, bekijken of de opleiding haalbaar voor je is en meten eventueel je competenties.

Conditions d'accès

Le nombre de places disponibles est limité. Pour pouvoir être admis·e, vous devez répondre aux critères suivantes :

  • Être inscrit·e comme chercheur ou chercheuse d’emploi.
  • Être disponible à temps plein (5 jours/semaine) pour suivre la formation dans son intégralité.
  • Disposer d’un projet professionnel en lien avec la formation.
  • Répondre favorablement aux tests de sélection et à l'entretien individuel.
  • Avoir une bonne compréhension de la langue française.
  • Accepter les règles de sécurité et le règlement d’ordre intérieur (qui vous seront communiqués plus tard)

Aperçu du programme

Algemene modules

  • verbale communicatie
  • groepsdynamiek
  • sollicitatietraining
  • Frans (vooral mondeling, doorverbinden, basisregels)
  • Access, Excel, intro pc, Windows, internet, Word
  • individuele workshops

Gespecialiseerde modules

  • marketingmodule: marketing, relationele marketing, telemarketing, plaats van de callcenterbediende
  • scripting module: doelgroepbepaling, in- en outbound, databasemanagement, het script
  • technologische module : integratie telefoon met pc, electronic commerce, nieuwe technologieën
  • verkoopmodule: televerkoop, bestelling, prospectie, ...
  • customer care-module: debiteuren, klachten, enquêtes, klantenrelatiebeheer, ...
  • overige modules: ergonomie, stemtechnieken
  • voorbereiding tot stage: bedrijfsbezoek

Stage

Onder begeleiding van de trajectbegeleider ga je op zoek naar een stageplaats en werk.