background section

Incompany-opleidingen organiseren: hoe werkt dat precies?

De opleidingen binnen ons nieuwe aanbod kan je ook aanvragen als incompany – een opleiding die exclusief voorbehouden is voor jouw werknemers van jouw bedrijf.

Hoe dat precies in zijn werk gaat, lees je in dit stappenplan.

Stap 1: vraag je incompany-opleiding online aan

Om gebruik te maken van incompany-diensten moet je vooraf een opleidingsplan ingediend hebben en moeten er minstens 6 deelnemers zijn.

Daarna kies je de opleiding die je als incompany wil organiseren. Hier vind je ons opleidingsaanbod. Je kunt je aanvraag indienen via deze website.

Stap 2: incompany-opleiding plannen

Zodra je aanvraag is verwerkt, polsen we of de lesgever beschikbaar is op basis van de gewenste periode en de informatie die je ons hebt doorgegeven. De lesgever geeft een aantal datums door voor de onlinecursus die deel uitmaakt van het door jou gekozen onlinetraject. We bezorgen jou deze datums, zodat je ons de datums van de onlinecursus kunt bevestigen.

Stap 3: datums incompany-sessie bevestigen

Zodra de datums zijn bevestigd, ontvang je een bevestigingsmail met de datums, referenties en planning van de betrokken groepen:


Projectnr - Groepsnr - Naam opleiding - Data - Uren

Stap 4: myCevora HR-account

Via je HR-account kun je alle geplande incompany-opleidingen binnen je bedrijf beheren. Je myCevora-account is cruciaal voor de administratieve follow-up van de geplande groepen en voor het beheer, de toevoeging en de annulering van deelnemers aan de geplande sessies.

Zorg bij de aanmaak van je account dat je de HR-functie kiest om gebruik te kunnen maken van deze diensten. Je moet een TOS-document (Terms of Service) invullen waarin je je functie binnen het bedrijf bevestigt.

Stap 5: deelnemers toevoegen aan de incompany-opleiding

Na de validatie van de datums krijg je een herinneringsmail met de vraag om de deelnemers in te voeren op myCevora, drie weken voor de start van de incompany-sessie.

Voeg de deelnemers bij voorkeur meteen na ontvangst van deze herinneringsmail toe aan de opleiding, zodat ze toegang krijgen tot het onlinetraject. Strikt gesproken kun je deelnemers toevoegen tot ten laatste vijf werkdagen voor de startdatum.

Twee weken voor de geplande startdatum van de incompany-sessie sturen we je een definitieve bevestiging. De link naar het Karibu-platform wordt 24 uur na deze definitieve bevestiging aangemaakt. Via deze link, die beschikbaar is in de myCevora-account van elke deelnemer, krijgen de deelnemers toegang tot het onlinetraject.

Deelnemers jij hebt ingeschreven kunnen de aangeboden modules doorbladeren en het voortraject van de onlinecursus doorlopen. Deze inleiding is een volwaardig onderdeel van de opleiding. Stimuleer je collega’s om dit zeker te volgen.


Hoe voeg je deelnemers toe?

Dat doe je via je myCevora-account. Voer de startdatum van de opleiding of de referentie van de groep in:




Voeg deelnemers toe aan de incompany-opleiding door op de gekozen sessie te klikken.
Om de inschrijving te voltooien heb je het rijksregisternummer en het persoonlijk e-mailadres van elke deelnemer nodig. Info@-adressen worden niet herkend.

Deelnemers aan een incompany-opleiding ontvangen een mail ontvangen. Zo krijgen zij toegang tot het online-leerplatform Karibu. Heeft de deelnemer nog geen myCevora-account? Dan vragen wij hen om dit aan te maken. Dat is nodig om het voortraject te doorlopen en om de online-klas (via Zoom) te volgen.

De onlinecursus verloopt via Zoom. Het is dan ook belangrijk om de deelnemers toegang te geven tot dit platform om eventuele problemen te voorkomen op de dag van de opleiding zelf (regel dit met je IT-afdeling).

Stap 6: evalueer je incompany-opleiding

Wij vragen de deelnemers 1 dag na de opleiding om een evaluatieformulier in te vullen. Je vindt de resultaten van deze evaluaties terug in myCevora, bij de groep in kwestie.

Stap 7: een incompany-opleiding annuleren

Mocht je de incompany-opleiding toch willen annuleren, laat dit ons ten laatste 15 dagen voor de opleidingsdag weten.

Krijgen we geen bericht nadat de herinneringsmail is verstuurd? Dan beschouwen we de sessie als bevestigd en nemen we de nodige stappen om ze te laten plaatsvinden.

Annuleer je toch binnen de 15 dagen voor de start van de sessie? Dan rekenen we een bedrag aan van 375 euro.

Dat bedrag wordt ook aangerekend als we drie dagen voor de start van de opleiding nog geen deelnemerslijst ontvangen hebben. Voeg de deelnemers daarom toe via je myCevora-account zodra je de herinneringsmail krijgt.

Zien we na de opleiding dat het minimumaantal van zes deelnemers niet is bereikt voor een onlinecursus? Dan rekenen we 150 euro aan per ontbrekende persoon.