background section

Incompany-opleidingen organiseren: hoe werkt dat precies?

De opleidingen binnen ons nieuwe aanbod kan je ook aanvragen als incompany – een opleiding die wij organiseren in jouw bedrijf en die exclusief voorbehouden is voor de werknemers van jouw bedrijf.

Hoe dat precies in zijn werk gaat, lees je hier.

De huisregels

Hieronder vind je onze algemene regels. Deze bepalen de voorwaarden voor een incompany-opleiding waaraan altijd voldaan moet zijn.

background section
  • Voorwaarden voor Aanvraag

    Wil je een incompany-opleiding aanvragen, dan ...

    • heeft jouw bedrijf een opleidingsplan nodig
    • moeten er minstens 6 deelnemers (4 deelnemers voor taalopleidingen) zijn
    • moet je bedrijf tot het paritair comité (pc) 200 behoren.
  • Zoom
    • Online incompany-opleidingen verlopen enkel en alleen via Zoom. Geef de deelnemers tijdig toegang, om problemen te voorkomen op de dag van de opleiding. Je regelt dit best met je IT-afdeling.
    • Het e-mailadres van de deelnemer moet het adres zijn dat binnen jouw bedrijf gebruikt wordt.
    • Info@-adressen aanvaarden we niet.
  • Hoeveel deelnemers?
    • 2 weken voor start van de opleiding moeten minstens 6 deelnemers (of 4 voor taalopleidingen) ingeschreven zijn voor de incompany-opleiding, via myCevora.
    • Enkel als die voorwaarde vervuld is, gaat de opleiding door.
  • Annuleren?

    Wanneer kan je ten laatste kosteloos annuleren? 2 weken voor de start van de opleiding.

  • Organisatie

    Gaat het om een klassikale opleiding? Dan rekenen we op jouw bedrijf om een lokaal te voorzien, net als een lunch voor de deelnemers en docent.

  • HR-account MYCEVORA 

    Om een incompany-opleiding te kunnen organiseren, moet je een hr-account hebben op myCevora. Lees meer in ons stappenplan hieronder.

Stap 1: vraag je incompany-opleiding online aan

Je kiest op onze website de opleiding(en) die je als incompany wil organiseren. Hier vind je ons opleidingsaanbod. Een aanvraag indienen kan enkel via de website.

Stap 2: myCevora hr-account

Heb je al een myCevora account voor hr? Goed zo. Indien niet, vraag die dan meteen aan want ze is cruciaal voor het verdere vervolg.

Via je HR-account kun je alle geplande incompany-opleidingen binnen je bedrijf beheren. Je myCevora-account is cruciaal voor de administratieve follow-up van de geplande groepen en voor het beheer, de toevoeging en de annulering van deelnemers aan de geplande sessies.

Zorg bij de aanmaak van je account dat je de hr-functie kiest om gebruik te kunnen maken van deze diensten. Je moet een TOS-document (Terms of Service) invullen waarin je je functie binnen het bedrijf bevestigt.

Stap 3: incompany-opleiding plannen

Zodra je aanvraag is verwerkt, polsen we op basis van de informatie die je ons hebt doorgegeven of de lesgever beschikbaar is voor de door jou gewenste periode. De lesgever geeft een aantal datums door voor de opleiding die deel uitmaakt van het door jou gekozen opleidingstraject. We bezorgen jou deze datums, waaruit jij een datum kiest, die jij ons bevestigt.

Stap 4: datums incompany-sessie bevestigen

Zodra de datums zijn bevestigd, ontvang je een bevestigingsmail met de datums, referenties en planning van de betrokken groepen.

Stap 5: deelnemers toevoegen aan de incompany-opleiding

Drie weken voor de start van de incompany-sessie ontvang je van ons een herinneringsmail met de vraag om de deelnemers in te voeren op myCevora.

Voeg de deelnemers meteen na ontvangst van deze herinneringsmail toe aan de opleiding, zodat ze toegang krijgen tot het opleidingstraject.

Twee weken voor de geplande startdatum van de incompany-sessie sturen we je een definitieve bevestiging of annulatie indien niet minstens 6 deelnemers (4 deelnemers voor taalopleidingen) ingeschreven zijn. De link naar het Karibu-platform voor de deelnemers wordt 24 uur na deze definitieve bevestiging aangemaakt. Via deze link, die beschikbaar is in de myCevora-account van elke deelnemer, krijgen de deelnemers toegang tot het opleidingstraject.

Deelnemers die jij hebt ingeschreven kunnen de aangeboden modules doorbladeren en het voortraject van de onlinecursus het opleidingstraject doorlopen. Deze inleiding is een volwaardig en verplicht onderdeel van de opleiding. Je collega’s dienen dit zeker te volgen.

Hoe voeg je deelnemers toe?

Strikt genomen kun je tot ten laatste vier dagen voor de startdatum van de sessie extra deelnemers toevoegen of deelnemers annuleren. Je doet dit via je myCevora-account. Voer de startdatum van de opleiding of de referentie van de groep in:




Voeg deelnemers toe aan de incompany-opleiding door op de gekozen sessie te klikken.
Om de inschrijving te voltooien heb je het rijksregisternummer en het persoonlijk e-mailadres van elke deelnemer nodig. Het e-mailadres van de deelnemer moet het e-mailadres zijn dat binnen jouw bedrijf gebruikt wordt. Info@-adressen worden niet herkend.

Deelnemers aan een incompany-opleiding ontvangen van ons een mail waarmee ze toegang krijgen tot het online-leerplatform Karibu. Heeft de deelnemer nog geen myCevora-account? Dan vragen wij hen om hun account te activeren. Dat is nodig om het voortraject te doorlopen en om de online-opleiding (via Zoom) te volgen.

De onlinecursus verloopt via Zoom. Het is dan ook belangrijk om de deelnemers toegang te geven tot dit platform om eventuele problemen te voorkomen op de dag van de opleiding zelf (regel dit met je IT-afdeling).

Stap 6: evalueer je incompany-opleiding

Wij vragen de deelnemers 1 dag na de opleiding om een evaluatieformulier in te vullen. Je vindt de resultaten van deze evaluaties terug in myCevora, bij de groep in kwestie.

Stap 7: onvoldoende deelnemers?

Zien we na de opleiding dat het minimum aantal van zes deelnemers (4 deelnemers voor taalopleidingen) niet werd bereikt en het minimum aantal deelnemers niet aanwezig waren, dan rekenen we 300 euro forfaitaire kost aan per groep. Voor opleidingen van meerdere dagen (bijv. taalopleidingen) rekenen we 300 euro forfaitaire kost aan per dag.

Stap 8: een incompany-opleiding annuleren

Wil je de incompany-opleiding kosteloos annuleren, dan dien je ons de annulatie ten laatste 2 weken voor de opleidingsdag door te geven.

Annuleer je toch binnen de 2 weken voor de start van de opleiding, dan rekenen we een forfaitair bedrag aan van € 750 voor een opleiding van een volledige dag (klassikale opleiding) en € 375 voor een opleiding van een halve dag (online-opleiding).

Een opleiding switchen van klassikaal naar online (of omgekeerd) is enkel mogelijk als er een alternatief bestaat in ons huidig aanbod. Bestaat er een online alternatief, dan behandelen we dit als een nieuwe aanvraag. Concreet betekent dit dat we minstens 15 werkdagen (of 3 weken) voor de start van de opleiding een aanvraag moeten hebben van de klant.

Dit zijn de stappen die wij in een dergelijk geval uitvoeren:
stap 1: we annuleren de klassikale opleiding
stap 2: we bepalen welke (bestaande)online opleiding het best bij de vraag van de klant aansluit.