background section

Incompany-opleidingen: hoe werkt dat nu?

De online-opleidingen binnen ons nieuwe aanbod zijn ook aan te vragen als incompany.
Hoe dat precies in zijn werk gaat, lees je in dit stappenplan.

Stap 1: online Incompany-opleiding aanvragen

Om gebruik te maken van Incompany-diensten moet je vooraf een opleidingsplan ingediend hebben en moeten er minstens 6 deelnemers zijn.

Daarna kies je de opleiding die je als incompany wil organiseren. Je vindt ons volledige opleidingsaanbod hier. Je kunt je aanvraag indienen via onze website.

Stap 2: Incompany-opleiding plannen

Zodra je aanvraag is verwerkt, polsen we of de lesgever beschikbaar is op basis van de gewenste periode en de informatie die je ons hebt doorgegeven. De lesgever geeft een aantal datums door voor de onlinecursus die deel uitmaakt van het door jou gekozen onlinetraject. We bezorgen jou deze datums, zodat je ons de datums van de onlinecursus kunt bevestigen.

Stap 3: datums Incompany-sessie bevestigen

Zodra de datums zijn bevestigd, ontvang je een bevestigingsmail met de datums, referenties en planning van de betrokken groepen:


Projectnr - Groepsnr - Naam opleiding - Data - Uren

Stap 4: myCevora HR-account

Via je HR-account kun je alle geplande IC-opleidingen binnen je bedrijf beheren. Je myCevora-account is cruciaal voor de administratieve follow-up van de geplande groepen en voor het beheer, de toevoeging en de annulering van deelnemers aan de geplande sessies. Zorg bij het aanmaken van je account dat je de HR-functie kiest om gebruik te kunnen maken van deze diensten. Je moet een TOS-document invullen waarin je je functie binnen het bedrijf bevestigt.

Stap 5: deelnemers toevoegen aan de Incompany-opleiding

Na de validatie van de datums krijg je een herinneringsmail met de vraag om de deelnemers in te voeren op myCevora drie weken voor de start van de Incompany-sessie.

Voeg de deelnemers bij voorkeur meteen na ontvangst van deze herinneringsmail toe aan de opleiding, zodat ze toegang krijgen tot het onlinetraject (ook al kun je in theorie deelnemers toevoegen tot ten laatste drie dagen voor de startdatum).

Twee weken voor de geplande startdatum van de Incompany-sessie sturen we je een definitieve bevestiging. De link naar het Karibu-platform wordt 24 uur na deze definitieve bevestiging aangemaakt. Via deze link, die beschikbaar is in de myCevora-account van elke deelnemer, krijgen de deelnemers toegang tot het onlinetraject. Deelnemers die door jou zijn ingeschreven, kunnen de aangeboden modules doorbladeren en het voortraject van de onlinecursus doorlopen. Deze inleiding is een volwaardig onderdeel van de opleiding; stimuleer je collega’s dus om dit zeker te volgen.


Hoe deelnemers toevoegen?

Je kunt deelnemers toevoegen via je myCevora-account door gewoon de startdatum van de opleiding of de referentie van de betrokken groep in te voeren:




Je kunt de deelnemers toevoegen aan de IC-opleiding door op de gekozen sessie te klikken.
Om de inschrijving te voltooien heb je het rijksregisternummer en het persoonlijk e-mailadres van elke deelnemer nodig. Info@-adressen worden niet herkend.

Vanaf 1/3/2021 zullen deelnemers aan een IC-opleiding ook een mail ontvangen, zo krijgen zij toegang tot het online platform Karibu. Hiervoor zullen we ook aan de deelnemers vragen een myCevora-account te maken indien ze dit nog niet hebben. Deze account is - zoals gezegd – nodig om het voortraject te doorlopen, maar ook om de online klas (via Zoom) te volgen.

De onlinecursus verloopt via Zoom. Het is dan ook belangrijk om de deelnemers toegang te geven tot dit platform om eventuele problemen te voorkomen op de dag van de opleiding zelf (regel dit met je IT-afdeling).

Stap 6: Incompany-opleiding evalueren

De deelnemers worden 1 dag na de opleiding gevraagd om een evaluatieformulier in te vullen. Je kan de resultaten van deze evaluaties ook terugvinden bij de groep via myCevora.

Stap 7: Incompany-opleiding annuleren

Mocht je de incompany-opleiding toch willen annuleren dan is het belangrijk dat je dit ons ten laatste 15 dagen voor de opleidingsdag laat weten. Als we niets van je horen na het sturen van de herinneringsmail, beschouwen we de sessie als bevestigd en nemen we de nodige stappen om de onlinesessie te laten doorgaan.

Voor elke annulatie van een online IC-opleiding binnen de 15 dagen voor de start van de sessie, rekenen we een bedrag aan van 375 euro.

Dat bedrag wordt ook aangerekend als we drie dagen voor de start van de opleiding nog geen deelnemerslijst ontvangen hebben. Voeg de deelnemers daarom toe via je myCevora-account zodra je de herinneringsmail krijgt.

Zien we na de opleiding dat het minimumaantal van zes deelnemers niet is bereikt voor een onlinecursus, dan rekenen we 150 euro per ontbrekende persoon aan.