Dit zijn de belangrijkste doelstellingen van deze opleidingsdag:
- Hoe kan je linkedin inzetten als digitale etalage ?
- Hoe kan je beter netwerken door een professioneel gebruik van linkedin.
- Welke commerciële opportuniteiten heeft linkedin te bieden.
- Hoe combineer je corporate branding/communicatie en het privé gebruik van linkedin.
Volgende inhoud mag je verwachten:
- Persoonlijk LinkedIn profiel en de uitstraling van het bedrijf
- Je medewerkers als ambassadeurs van je bedrijf op LinkedIn
- Het gebruik van keywords i.f.v. hogere visibiliteit in Google
- Waarom, hoe en wat communiceren?
- Netwerken via Linkedin: zoeken naar de juiste personen, bedrijven, groepen, content
- Hoe connecteren met nieuwe mensen?
- Hoe een aanbeveling geven en vragen?
- Hoe functioneert het algoritme?
- Welke content is waardevol? (onderwerpen, hashtags, taggen etc.)
- SSI en social selling
- Prospectie oefeningen: Prospects opzoeken, bestaande klanten opzoeken etc..
- Welke nieuwe zaken zijn er bijgekomen? (o.a. voicemail, nieuwsbrief, video achter profielfoto, persoonlijke qr-code…)
- Het verband tussen echte netwerking en de meerwaarde van LinkedIn
Het concreet uitwerken van een post
Samen met de medewerkers/ambassadeurs en leidinggevenden creëren we de LinkedIn branding die het best past bij de missie en waarden van jouw bedrijf. Bovendien zoomen we in (via concrete oefeningen) op de netwerkmogelijkheden en lead generation.
Resultaat: een professionele online uitstraling én een groeiend netwerk voor jezelf als professional en ook voor je bedrijf. Je versterkt je bestaande relaties, je krijgt toegang tot hun netwerk en bovendien - in de war for talent - trek je nieuwe potentiële kandidaten aan.
Organiseer je deze opleiding incompany dan zal de docente vooraf contact opnemen om de linkedIn politiek van je bedrijf beter te kennen.
Tijdens dat gesprek kan je ook al meegeven of er marketing materiaal beschikbaar is (profielfoto’s medewerkers, banners, copyteksten etc) waarmee we aan de slag kunnen tijdens de opleiding.