background section

LinkedIn: hoe vergroot ik de visibiliteit en het netwerk van mijn bedrijf?

Welke indruk wil je als professional en als bedrijf maken als mensen je vinden op Linkedin? En hoe kun je je medewerkers betrekken in dit verhaal? Dat pakken we heel pragmatisch aan in deze dagopleiding.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2332NCL

Wat leer je in deze opleiding?

Dit zijn de belangrijkste doelstellingen van deze opleidingsdag:

  • Hoe kan je linkedin inzetten als digitale etalage ?
  • Hoe kan je beter netwerken door een professioneel gebruik van linkedin.
  • Welke commerciële opportuniteiten heeft linkedin te bieden.
  • Hoe combineer je corporate branding/communicatie en het privé gebruik van linkedin.

 

Volgende inhoud mag je verwachten:

  • Persoonlijk LinkedIn profiel en de uitstraling van het bedrijf
  • Je medewerkers als ambassadeurs van je bedrijf op LinkedIn
  • Het gebruik van keywords i.f.v. hogere visibiliteit in Google
  • Waarom, hoe en wat communiceren?
  • Netwerken via Linkedin: zoeken naar de juiste personen, bedrijven, groepen, content
  • Hoe connecteren met nieuwe mensen?
  • Hoe een aanbeveling geven en vragen?
  • Hoe functioneert het algoritme?
  • Welke content is waardevol? (onderwerpen, hashtags, taggen etc.)
  • SSI en social selling
  • Prospectie oefeningen: Prospects opzoeken, bestaande klanten opzoeken etc..
  • Welke nieuwe zaken zijn er bijgekomen? (o.a. voicemail, nieuwsbrief, video achter profielfoto, persoonlijke qr-code…)
  • Het verband tussen echte netwerking en de meerwaarde van LinkedIn Het concreet uitwerken van een post

 

Samen met de medewerkers/ambassadeurs en leidinggevenden creëren we de LinkedIn branding die het best past bij de missie en waarden van jouw bedrijf. Bovendien zoomen we in (via concrete oefeningen) op de netwerkmogelijkheden en lead generation.

Resultaat: een professionele online uitstraling én een groeiend netwerk voor jezelf als professional en ook voor je bedrijf. Je versterkt je bestaande relaties, je krijgt toegang tot hun netwerk en bovendien - in de war for talent - trek je nieuwe potentiële kandidaten aan.

 

Organiseer je deze opleiding incompany dan zal de docente vooraf contact opnemen om de linkedIn politiek van je bedrijf beter te kennen. Tijdens dat gesprek kan je ook al meegeven of er marketing materiaal beschikbaar is (profielfoto’s medewerkers, banners, copyteksten etc) waarmee we aan de slag kunnen tijdens de opleiding.

Doelgroep

  • Commerciële en communicatiemedewerkers
  • klantendienst
  • productmanagers
  • HR
  • productie

Kortom alle medewerkers en leidinggevenden van je bedrijf die LinkedIn actief gebruiken.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

OnlineStap 1: online
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

KlassikaalStap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

OnlineStap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Er is geen voorkennis vereist.

Als je bedrijf over eigen visueel materiaal en copy beschikt dan kunnen we dit integreren in de oefeningen. Ook SEO keywords nemen we mee bij het maken van profielen.

Programma

Stap 1: online (60 min)

  • Je LinkedIn profiel : de basics (visueel en tekstueel)
  • Connecteren en communiceren op een authentieke manier.

 

Stap 2: klassikaal (8uur)

Voormiddag :

  • Visueel: profielfoto, achtergrondafbeelding
  • Digitale vitrine
  • Een opvallende kopregel
  • Samenvatting van je missie, motivatie en vaardigheden
  • Referencering via keywords
  • Delen van je profiel met een breder netwerk
  • Een persoonlijke url aanmaken om hoger te scoren in zoekmotoren
  • Hoe post ik een bericht? Op welk moment?
  • Wat leer ik uit de statistieken van LinkedIn?
  • Wat is het verschil tussen een persoonlijk profiel en een bedrijfspagina?
  • Hoe kan ik de basis leggen voor mijn professioneel
  • LinkedIn netwerk?

 

Namiddag:

  • Het principe van social selling,
  • hoe je Linkedin Search kan inzetten om prospects te vinden (geavanceerd zoeken),
  • het verschil tussen LinkedIn Free en LinkedIn premium,
  • zoekopdrachten opslaan en alerts instellen,
  • de functie van LinkedIn Groepen,
  • hoe ga je om met content van jezelf, maar ook van anderen,
  • hoe je in interactie kan gaan,
  • (facultatief : een introductie van de mogelijkheden van de LinkedIn Sales Navigator.)

 

Stap 3: online (60 min)

  • Extra leermateriaal en handige links
  • Finetunen van je profiel
  • Actieplan: connectieverzoeken en je eerste professionele post.