background section

Online marketing: hoe kies ik de juiste strategische kanalen voor mijn business?

Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Tiktok, etc. Ze zijn niet meer op één hand te tellen, de sociale media-kanalen. Voeg daar nog je eigen website en/of een mailingprogramma aan toe en het wordt helemààl onoverzichtelijk, maar wil je vandaag je klanten bereiken dan moet je op die kanalen actief zijn. In deze opleiding leer je op welke kanalen je best inzet voor jouw specifieke business en wat er allemaal bij komt kijken.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2093NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Hoe bepaal je je doelgroepen en doelstellingen: Wie zijn je klanten? Hoe kun je ze bereiken?
  • Welke media inzetten voor welke doelstelling?
  • Welke kanalen zijn nuttig voor jouw business?
  • Duidelijk en consistent online communiceren met je (potentiële) klant.
  • De basics van een online marketing strategie.

Public cible

Digitale marketeers, marketingverantwoordelijken/zaakvoerders van KMO's.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Classe en ligneÉtape 2 : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

En ligneÉtape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen specifieke voorkennis vereist.

Aperçu du programme

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van online marketing. In deze voorbereidende module leer je hoe je:

  • jouw doelgroep vindt,
  • het juiste acquisitiekanaal kiest,
  • je waardepropositie bepaalt.

 

Deel 2: Online-klas

Door middel van interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen verdiepen we de volgende thema's:

  • hoe Belgen zich gedragen op internet.
  • wat zijn de tools om personae te identificeren.
  • oe je inspiratie kunt putten uit concurrenten,
  • concrete voorbeelden van waardepropositie.

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

Je beschikt over de nodige tools zoals het Digital Marketing Canvas en een verklarende video om te begrijpen hoe je het moet gebruiken (alleen of in een team).