background section

Hoe optimaliseer ik de e-mail marketing van mijn bedrijf?

Je bent begonnen met het versturen van nieuwsbrieven via e-mail. Toch is de respons niet wat je had gehoopt. Er is duidelijk nog werk aan de winkel om je e-mail marketing conversie-gericht te maken. In deze opleiding leer je hoe je op basis van data je mails kan verbeteren.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2271NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe je de ‘click’ krijgt van en met je klant volgens onze beproefde ‘LAARS van BASIL’-methode. De afkorting zal je duidelijk worden tijdens de opleiding.
  • Hoe je de open rate en conversies op jouw e-mails verhoogt.
  • Hoe je betere conversies verkrijgt.
  • Hoe je A/B testen opzet.
  • Hoe je de bounce rate effectief kan verlagen.
  • Alles over listbuilding technieken.

Doelgroep

Je bent (content)marketeer, communicatie specialist, social media marketeer, etc.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1 Online
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas Online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3 Online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Digitale maturiteitstest: hoe ver sta jij al met dit onderwerp? Je bekijkt een korte videofilm bekijken over e-mail marketing. Daarna doe je een test.
  • Welke doelstellingen heeft jouw bedrijf met het topic e-mail?

 

Deel 2: Online-klas

  • De ‘LAARS van BASIL’-methode: volg elke letter van deze methode en wees zeker van hogere openrates, clickrates en conversiepercentages
  • 21 concrete tips & tricks voor betere conversies
  • Listbuilding technieken tot in detail uitgelegd
  • Return On Investment segmentatie
  • Het opzetten van A/B testen

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om al uw vragen te beantwoorden
  • Korte samenvatting van de online klas