
Email marketing: haal meer uit je nieuwsbrieven en e-mail campagnes
Tijdelijk via mail
We werken momenteel onze voorwaarden bij voor 2024. Wil je een incompany-opleiding aanvragen?
- Opleidingstype
Online-klas
- Opleidingsduur
0.5 dag
- Volg deze opleiding in het:NL, FR
- Opleidingscode
DL2271NOC
Wat leer je in deze opleiding?
- Je weet hoe je je contactenbestand efficiënt kunt segmenteren.
- Je kan een e-mailonderwerp schrijven waarop klanten effectief klikken.
- Je kent de werking van de call to action knop.
- Je kan door middel van enkele kleine tekstaanpassingen je clickthrough rates verhogen.
- Je kan Chat GPT gebruiken als copiloot voor het schrijven van e-mails.
Doelgroep
Je bent verantwoordelijk voor de nieuwsbrieven van je bedrijf, je bent (content)marketeer, communicatie specialist, social media marketeer, etc.
Leermethode: Online-klas
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk.
Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Programma
Stap 1 (ongeveer 45 min tot 1,5 uur)
- Wat wil je bedrijf bereiken met e-mailmarketing?
- Samenvatting van de basics (A/B testing, call to action, bounce, opt in, .... )
- Geavanceerde e-mailmarketing: ideaal moment, disclaimer, ...
- Deliverability optimaliseren + automatiseren
- Segmenteer je contactenlijst om je resultaten te optimaliseren.
Stap 2: online-klas (3u)
- Korte quiz met samenvatting van enkele basisconcepten
- Tips voor een succesvolle uitbouw en onderhoud van je contacten database.
- Groepsoefening: hoe schrijf ik een subjectline waarop geklikt wordt?
- Concrete tips en trucs voor betere conversies met behulp van het beproefde DATE model.
- Waarvoor kan ik Chat GPT gebruiken? En vooral: hoe weet ik of de uitkomst van Chat GPT goed is of niet?
- Overlopen van de checklist die je voortaan kan gebruiken om de succesratio van jouw e-mail content aanzienlijk te verhogen.
Stap 3 (ongeveer 30 min)
- Lijst van e-mailmarketingtools
- De tijdens stap 2 gebruikte slides