background section

Hoe optimaliseer ik de e-mail marketing van mijn bedrijf?

Je bent begonnen met het versturen van nieuwsbrieven via e-mail. Toch is de respons niet wat je had gehoopt. Er is duidelijk nog werk aan de winkel om je e-mail marketing conversie-gericht te maken. In deze opleiding leer je hoe je op basis van data je mails kan verbeteren.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2271NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe je de ‘click’ krijgt van en met je klant volgens onze beproefde ‘LAARS van BASIL’-methode. De afkorting zal je duidelijk worden tijdens de opleiding.
  • Hoe je de open rate en conversies op jouw e-mails verhoogt.
  • Hoe je betere conversies verkrijgt.
  • Hoe je A/B testen opzet.
  • Hoe je de bounce rate effectief kan verlagen.
  • Alles over listbuilding technieken.

Doelgroep

Je bent (content)marketeer, communicatie specialist, social media marketeer, etc.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Digitale maturiteitstest: hoe ver sta jij al met dit onderwerp? Je bekijkt een korte videofilm bekijken over e-mail marketing. Daarna doe je een test.
  • Welke doelstellingen heeft jouw bedrijf met het topic e-mail?

 

Deel 2: Online-klas

  • De ‘LAARS van BASIL’-methode: volg elke letter van deze methode en wees zeker van hogere openrates, clickrates en conversiepercentages
  • 21 concrete tips & tricks voor betere conversies
  • Listbuilding technieken tot in detail uitgelegd
  • Return On Investment segmentatie
  • Het opzetten van A/B testen

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om al uw vragen te beantwoorden
  • Korte samenvatting van de online klas