background section

SEO basis: hoe kan ik hoger scoren in Google?

95% van je klanten begint zijn zoektocht naar je product of bedrijf in een zoekmachine. Je moet dus vooral bovenaan staan in deze zoekmachine als je in de aandacht van je doelgroep wil komen of als je leads wil genereren. Hoe krijg je je website in de topranking van zoekmotor Google? Daarvoor is kennis van SEO - of in het Nederlands ‘zoekmachine optimalisatie’ - een belangrijke factor. In deze opleiding leer je de basics van Search Engine Optimization.

Kies je opleidingssessie

    • wo 10 nov '21
      09:00 - 12:00
    • Volzet. Kies een andere sessie of schrijf je in voor de wachtlijst.

    • Online

    • wo 8 dec '21
      13:30 - 16:30
    • Volzet. Kies een andere sessie of schrijf je in voor de wachtlijst.

    • Online

    • di 1 feb '22
      13:30 - 16:30
    • Online

    • do 24 feb '22
      13:30 - 16:30
    • Online

    • vr 25 mrt '22
      13:30 - 16:30
    • Online

  • Je hebt de eerstvolgende sessie(s) voor deze opleiding gezien.Bekijk de overige sessies onderaan deze pagina

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2095NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Weten wat Google belemmert om je website op te nemen in de zoekresultaten. Hoe zorg je voor een technisch optimaal platform zodat Google ze gemakkelijk kan crawlen?

  • SEO teksten schrijven
    • Wat is van belang, waar, hoeveel?
    • 300 of 3000 woorden?
    • 1 pagina of meerdere pagina's?

  • Keyword research: onderzoek zoekwoorden en relevante onderwerpen om te verwerken in je copywriting.
  • Keyword mapping van keywords aan pagina’s.
  • Waar zoekwoorden integreren in de website.
  • Hoe werk je aan je autoriteit binnen Google? We spreken dan over Linkbuilding, met voorbeelden en strategieën.
  • Resultaten kunnen evalueren en bijsturen.

Doelgroep

Je bent marketeer, webbouwer, copywriter, communicatieverantwoordelijke.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Voorkennis over SEO is niet vereist. Een eigen website om de kennis op toe te passen is uiteraard handig.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van organische SEO. In deze voorbereidende module leer je:

  • hoe een zoekmachine werkt,
  • waarom je zichtbaar moet zijn in zoekmachines,
  • be belangrijkste punten om je SEO te verbeteren,
  • hoe je SEO-niveau te beoordelen.

 

Deel 2: Online-klas

Door middel van praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen verdiepen we de volgende thema's:

  • hoe je relevantie, geloofwaardigheid, indexeerbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van je website vergroot,
  • welke meetinstrumenten er zijn om je inspanningen te beoordelen en bij te sturen.

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

Je beschikt over de nodige tools om de 4 belangrijkste criteria te verbeteren om je persoonlijk actieplan te ontwikkelen.