background section

Verhoog je impact door een klantgerichte attitude

Organisaties zetten alles op alles om goed te doen voor hun klanten en tevredenheid bij klanten na te streven. Ook jij, als individuele medewerker, kan een verschil maken door een klantgerichte attitude en aanpak. Elk contact met de klant levert een klantenervaring op en is dus een moment dat ertoe doet. In deze opleiding leer je de verwachtingen van klanten juister inschatten. Je leert klantgerichte gesprekken voeren, ook in moeilijke situaties als je niet kan voldoen aan de vraag van de klant.

Kies je opleidingssessie

    • vr 19 apr '24
      09:00 - 17:00
    • Nog 2 pl.

    • Hasselt, Limburg

    • ma 6 mei '24
      09:00 - 17:00
    • Berchem, Antwerpen

    • ma 13 mei '24
      09:00 - 17:00
    • Volzet. Kies een andere sessie of schrijf je in voor de wachtlijst.

    • Edegem, Antwerpen

    • ma 27 mei '24
      09:00 - 17:00
    • Melle, Oost-Vlaanderen

    • vr 7 jun '24
      09:00 - 17:00
    • Volzet. Kies een andere sessie of schrijf je in voor de wachtlijst.

    • Melle, Oost-Vlaanderen

  • Je hebt de 5 eerstvolgende sessie(s) voor deze opleiding gezien.Bekijk de overige sessies onderaan deze pagina

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2170NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je verwerft inzicht in het begrip klantgerichtheid en het belang ervan.
  • Je identificeert de essentiële elementen die bijdragen aan een klantgerichte houding/mindset.
  • Je verkent de obstakels en valkuilen voor klantgerichte communicatie.
  • Je oefent de sleutels tot (effectieve en positieve) communicatie en actief luisteren.
  • Je kan op een klantgerichte manier reageren ook als de klant lastig doet of als je minder prettig nieuws moet overbrengen.
  • Je kan het klantenprofiel van de klant identificeren en je daaraan aanpassen

Doelgroep

Je bent dagelijks in contact met klanten als medewerker van een klantendienst of de dienst-na-verkoop.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

OnlineStap 1: online
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

KlassikaalStap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

OnlineStap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (30 min)

  • Algemene introductie klantgerichte attitude
  • Uitwisseling van concrete cases
  • Zelfevaluatie
  • Videofragment: klantenrelatie en skills van de toekomst

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • We onderzoeken op een interactieve manier de begrippen klantgerichtheid en klantgerichte attitude.
    • Wat betekent klantgerichtheid?
    • Hoe kan jij als medewerker mee het verschil maken voor klanten?
    • Hoe bewaak je de balans tussen goed doen voor de klant, het bedrijf en jezelf?
    • De elementen van een klantgerichte houding.
    • Hoe ga je om met verschillende klanten?
    • Oefening van deelvaardigheden die belangrijk zijn bij klantgerichtheid.
  • We gaan aan de slag met jullie casussen, voorbeelden, vragen. Op die manier koppelen we theoretische inzichten onmiddellijk aan jouw praktijk.
  • We oefenen deelvaardigheden die kunnen helpen om klantgericht te communiceren: luisteren, verwachtingen bevragen en managen, empathie, grenzen stellen, oplossingen voorstellen, ...

 

Stap 3 (30min)

  • Samenvatting en de belangrijkste tips en extra info 
  • De leerstof verankeren aan de hand van enkele opdrachten
  • Ervaringen delen