background section

Hoe ga ik klantgericht te werk tijdens het verkoopproces?

De verschillende stappen in het verkoopproces zijn meestal bekend bij sales mensen. Toch zien we vaak nog een aantal gemaakte fouten in dit verkoopproces. Deze opleiding is geen wondermiddel, maar bied je wel een bewezen methode, gecombineerd met praktijkcases zodat je met meer gemak jouw verkoop doelstellingen kan behalen.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2178NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Hoe bereid je je verkoopgesprek goed voor?
  • Hoe maak je een eerste contact met je klant?
  • Hoe stel je je klant centraal tijdens het verkoopgesprek?
  • Hoe stel je krachtige vragen om de exacte klantbehoefte in kaart te brengen?
  • Hoe begeleid je de klant naar zijn gemaakte keuzes?
  • Hoe breng je prijs en waarde in balans?
  • Hoe betrek je je klant bij het maken van een voorstel?
  • Hoe voorkom je de meeste valkuilen bij (ervaren) sales mensen?

Public cible

Deze opleiding is voor iedereen die zijn prospectie- of verkoopresultaten wil verbeteren, of het nu gaat om B2C, B2B, producten of diensten. Gericht op zowel beginnende als ervaren sales mensen.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 : en classe (1 journée)
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Deel 1: Autonoom online leermoment

  • Waarom is het belangrijk om een methode te hebben?
  • De fases in het verkoopproces.
  • Korte video van een klassieke verkoop. Hoe kunnen we het beter doen?
  • Gooi je beperkende overtuigingen over boord.

 

Deel 2: Klassikale opleiding

  • Wat is de juiste klantgerichte houding/attitude? Hoe kijk jij naar verkoop?
  • Wat zijn de pijlers van doelgericht verkopen? Discussie en brainstorm.     
  • Wat is het doel in elke verkoopfase?
  • Hoe heb je impact in elke verkoopfase? Rollenspellen en uitwisseling van goede praktijken.     
  • Hoe richt je je maximaal op je klant?
  • Hoe maak je een echte connectie/’rapport’ met je gesprekspartner tijdens het verkoopgesprek?

 

Deel 3: Autonoom leermoment

  • Je ontvangt de presentatie en geoefende best practices.
  • Je start met je eigen praktische actieplan.