Als professional krijg je vaak - zo niet dagelijks - te maken met onderhandelingen. Je zit aan tafel met opdrachtgevers, toeleveranciers, leidinggevenden of collega’s en het doel is afspraken te maken over opleverdata, output, wijzigingen, meerkosten, etc. Terwijl je al pratende zoekt naar een profijtelijk resultaat, krijg je te maken met verschillende belangen en prioriteiten. Probeer je er dan zoveel mogelijk uit te slepen? Of investeer je juist in de samenwerking? Ga je voor een snelle, pragmatische uitkomst of heb je oog voor kwaliteit op de langere termijn?
Een goede balans vinden tussen je eigen belang en dat van een ander, het is – én blijft - een uitdaging. In deze opleiding draait het om de vraag hoe je dat met succes kunt doen. Je maakt kennis met de belangrijkste principes van een excellente onderhandeling en je leert hoe je deze kunt toepassen. Dat levert tips & tools op, die aansluiten op jouw dagelijkse praktijk.
Sterker nog: na afloop weet je hoe je er voor beide partijen zelfs méér dan de helft uit kunt halen.