background section

Overtuigend communiceren: de psychologie van het overtuigen

Wil je de steun van je collega's te krijgen voor een nieuw project, jouw managers overtuigen om in nieuwe activiteiten te investeren, jouw team een verandering laten aanvaarden, je collega's overtuigen dat je de juiste persoon bent voor een nieuwe functie of een klant overtuigen om jouw product of dienst te aanvaarden? Deze opleiding zal je waardevolle middelen aanreiken om dit te bereiken!
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2334NCL

Wat leer je in deze opleiding?

In deze opleiding leert u hoe u goede argumenten kunt ontwikkelen en presenteren om uw gesprekspartners op een rationele manier te overtuigen.

Aan het eind van deze opleiding zult u in staat zijn om: 

  • Bouw een goede invalshoek voor uw boodschap 
  • Identificeer en formuleer de voordelen voor uw gesprekspartners 
  • Uw boodschap op een overtuigende manier overbrengen.

Doelgroep

Iedereen die zijn argumentatie vaardigheden wil ontwikkelen.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1: online

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: klassikaal

Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

  • Stap 3: online

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

  1. Inleiding tot modellen van overtuigende communicatie 
  2. Presentatie en analyse van uw argumentatie 
  3. Hoe motiveer je anderen om naar je te luisteren 
  4. Hoe bouw je een goede argumentatie op? 
  5. Hoe motiveer je anderen om te handelen