
Design thinking: the way to a successful market launch
Cette formation en exclusivité pour vos employés ? C'est possible !
Résultats à l’issue de cette formation
- You can explain Design Thinking and the Lean Startup Methodology.
- You can point out the different forms of experiments within Design Thinking.
- You distinguish low from high fidelity prototyping.
- You can draw up qualitative and/or quantitative criteria to arrive at an assessment of your experiments.
- You can record the results of an experiment on a learning card.
- You are able to use what you have learned to improve your innovation.
Public cible
- You want to learn how to test a new idea, product or concept as quickly and cheaply as possible in order to get customer feedback.
- You want to gain experience in setting up experiments.
- You want to learn how to take gradual steps in testing your idea.
- You want to know how to build a business model that is profitable for the organisation.
Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel
Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.
Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.
Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.
Étape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.
Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.
Aperçu du programme
Step 1 : online (about 2h)
- Introduction to Design Thinking and Lean Startup.
- Introduction Experiment Design and Testcard.
- Meet our Case Company Bright & Clean.
- Preparation assignment: filling in a test card.
Step 2 : in class (8h)
- Short theoretical depth
- Experimenting according to the Design Thinking model using Testcard & Learning Card, Assumptions – Storyboard – Explorative prototyping – Investigative Rehearsal
- Zooming in on Design Thinking: Evolution with Business Modelling – Business Model Canvas – Lean Canvas – Progress Board • How to evaluate within Design Thinking
Step 3 : online (about 60 min)
- Reviewing the core concepts.
- Rich in useful videos and literature.
- Set up a small, own experiment yourself, run it and measure the impact.
- Evaluate and adjust in order to apply what you have learned in practice.