background section

Google Ads basis: hoe succesvol adverteren via Google?

Ontdek hoe je dankzij Google-advertenties jouw bedrijf onder de aandacht brengt bij jouw potentiële klanten. Krijg antwoorden op de volgende vragen: Op welke zoekwoorden adverteer ik het best? Welk soort advertenties kan ik opzetten? Voor welk budget zet ik mijn advertentie online?
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2096NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Hoe je een Google Ads account opzet en welke mogelijkheden er zijn.
  • De basisprincipes van adverteren via Google.
  • Welke media je het best inzet voor jouw doelpubliek en met welke content.
  • Welke campagnetypes er zijn binnen Google.
  • Hoe je via keywords kan adverteren en de budgetten hiervoor kan bepalen.
  • Hoe je zelf Google Search campagnes kan opzetten en beheren.
  • Hoe je resultaten duidelijk kan interpreteren.

Public cible

Digitale marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, etc. Kortom, al wie verantwoordelijk is voor het opzetten van campagnes via Google.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Toegang hebben tot een advertentieaccount in Google, of er een aanmaken via de walkthrough in de voorbereidingsmodule is een vereiste.

Aperçu du programme

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Hoe gratis een Google Ads account aanmaken
  • Hoe een zoekcampagnes aanmaken in Google Ads
  • Hoe keywords vinden en toevoegen aan advertentiegroepen
  • Hoe advertenties maken
  • Hoe extensies aanmaken
  • Huiswerk vóór je Google Ads-opleiding

 

Deel 2: Online-klas

  • Hoe werkt het Google Ads algoritme
  • Een zoekcampagne opzetten
  • Overlopen en instellen campagne-instellingen
  • Verschillende soorten campagnetypes, wanneer wat opzetten
  • Biedstrategieën: geef aan Google aan welk doel je wil bereiken
  • Advertentiegroepen opzetten
  • Zoekwoorden vinden met de zoekwoordplanner: via je eigen zoekwoorden of via de concurrentie
  • Zoekwoord match types om je bereik te vergroten of te vernauwen
  • Advertentie aanmaken geef 8 koppen en 4 beschrijvingsregels op en laat Google z’n werk doen
  • Highlight-, sitelink- en websitesinformatie-extensies
  • Evaluatie & bijsturen van resulaten met je Noordersterstatistiek en negatieve zoekwoorden

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om uw vragen te beantwoorden
  • Link naar de verdiepingscursus van Google zelf