Jaarverslag 2021: het jaar van de verbinding

Na de schok van het coronajaar 2020 tekenden de contouren van een nieuwe leer- en werkwereld zich in 2021 stilaan af: de afwisseling tussen kantoor- en thuiswerk blijkt een blijver, net zoals digitaal leren.

Tegelijk evolueert die hybride leer- en werkomgeving razendsnel, wat ons telkens met nieuwe vragen en uitdagingen confronteert. Met stip op één: verbondenheid creëren! Tussen cursisten en hun docenten, tussen werkzoekenden en hun coaches, tussen collega’s onderling enzovoort.

In dit jaarverslag nemen we je mee in onze zoektocht naar verbinding. Dat doen we aan de hand van zeven verhalen van collega’s en partners. Zij schetsen de projecten, acties en initiatieven die ze het voorbije jaar lanceerden of verder vormgaven.

3 min

Opleidingen: een duurzame ondersteuning voor bedrijven

Een opleiding volgen verliep in 2021 niet zoals we dat gewoon waren. Om in te spelen op het 'nieuwe normaal' heeft Cevora zijn opleidingsaanbod herwerkt. “We zetten nu helemaal in op een duurzame ondersteuning voor bedrijven”, vertelt General Director Olivier Lambert.

Hanne Janssens

Hanne Janssens

Contentmarketeer voor Cevora

Lees meer

3 min

Een recordjaar voor opleidingspremies

Dat de nood aan opleidingen tijdens corona groter dan ooit was, blijkt uit de indrukwekkende cijfers van onze premies. In 2021 keerden we een recordbedrag van 11 miljoen euro uit. Director sales & marketing Veerle Van Asbroeck verklaart de stijging.

Camille Persyn

Camille Persyn

Learning Specialist & Pedagogisch Expert bij Cevora

Lees meer

3 min

Werken aan de fundamenten van een toekomstgerichte organisatie

Van onboarding tot flexibele verloning: hybride werken binnen Cevora kreeg echt vorm, met verbondenheid als rode draad. Director people & organisation Geert Van Conkelberge en People & Organisation Specialist Tine Wouters leggen uit.

Fabienne Leroy

Fabienne Leroy

Learning Product Manager bij Cevora

Lees meer

3 min

Marketingstrategie op lange termijn werpt haar vruchten af

Een verdubbeling van het aantal blogbezoekers en nieuwsbriefabonnees, een stevige groei in het aantal volgers op LinkedIn … In 2021 vertaalde onze marketingstrategie zich in mooie resultaten. Stéphane Verbrugge belicht de cijfers.

Hanne Janssens

Hanne Janssens

Contentmarketeer voor Cevora

Lees meer

3 min

Bouwen aan een arbeidsmarkt, klaar voor de toekomst

Veel sectoren zijn in volle transitie. Het belang van levenslang leren wordt daardoor alleen maar groter. “We ijveren dan ook voor een sterkere wisselwerking tussen werkgevers en werknemers”, zegt Jan Vochten, Voorzitter van de raad van bestuur bij Cevora en directeur van het sociaal departement van de Confederatie Bouw.

Nele Havermans

Nele Havermans

Labour Market Expert bij Cevora

Lees meer

3 min

Een vernieuwd opleidingsaanbod, voor nog meer impact

Relevant blijven voor onze bedrijven, dat is Cevora ten voeten uit. In 2021 kwamen heel wat vanzelfsprekendheden op losse schroeven te staan. “Kwaliteitsvol leren blijft onze prioriteit”, aldus Stéphanie Peremans (Director production) en Jérôme Robyns (Head of Expertise Center Learning & Tools).

Camille Persyn

Camille Persyn

Learning Specialist & Pedagogisch Expert bij Cevora

Lees meer

3 min

Career Coaches: succesvolle begeleiding van werkzoekenden

Zoveel mogelijk werkzoekenden aan een job helpen binnen PC 200, dat is de missie van onze 40 Career Coaches. Zij zorgen voor de nodige begeleiding. “En met succes”, zegt Product manager opleidingen Lore Wynants.

Elsie Van Geit

Elsie Van Geit

Productmanager bij Cevora

Lees meer
Stay Curious

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wil je nog meer tips en inspiratie in je mailbox ontvangen?